Kodėl Rimi?

Vakar pradėjome Lietuvoje dar netaikytą metodą padėti gyvūnams – viešą šviečiamąją kampaniją, kuria siekiame, kad Rimi parduotuvėse nebeliktų trečiu numeriu pažymėtų kiaušinių.

Kadangi tai naujas metodas Lietuvoje ir jis gali pasirodyti neaiškus, jį taikydami mes rizikuojame prarasti jūsų pasitikėjimą. Šio teksto tikslas – paaiškinti Jums, kodėl pasirinkome būtent šią taktiką.

Tikriausiai daugeliui šis metodas gali pasirodyti keistas, kai kuriems – net nepriimtinas. Galbūt Jums kyla klausimų, kodėl pasirinkome būtent šį prekybos tinklą, kuris, labai tikėtina, yra jūsų mėgstamiausias. Viso to priežastis yra noras padėti gyvūnams. Nerizikuodami ir nemėgindami to, kas dar nebuvo mėginta, gyvūnams nepadėsime. Rizika mums nėra svetima: pirmieji Lietuvoje paviešinome vaizdus iš kailių ir kiaušinių fermų, nebijome konfrontuoti su gyvūnų skriaudėjais ir valstybinėmis institucijomis, kurios neatlieka savo darbo.

man baisu (3)

Verta paminėti, kad daugumoje užsienio valstybių protestuoti prieš verslus, kurie taiko tam tikras nepriimtinas praktikas yra labai paplitęs ir priimtinas metodas. Iš tikro taip daug verslų ir priima socialiai atsakingus sprendimus, kurie padeda ne tik gyvūnams, bet ir aplinkai bei žmonėms. 

Mūsų tikslas yra išvaduoti vištas dedekles iš narvų.

„Rimi“ teigia, kad vištų laikymo būdai pasikeis, kai padidės vartotojų sąmoningumas. Tačiau tai vyksta per lėtai, gyvūnai neturi kentėti dėl nesąmoningų vartotojų! Kita vertus, vartotojai net neturi galimybės rinktis etiškesnį variantą – retas parduotuvėje randa ne trečiu numeriu pažymėtų kiaušinių.

Rimi taip pat teigia, kad situacija keisis, kai pasikeis tiekėjų siūloma produkcija. Tačiau tiekėjų siūloma produkcija tiesiogiai priklauso nuo paklausos. Šiuo atveju įvyksta uždaras ratas: vartotojai neranda kito pasirinkimo, todėl renkasi tai, kas yra. O tiekėjai nemato prasmės keistis, kai jų produktas turi paklausą ir tokį stambų užsakovą.

Vienintelis būdas sulaužyti šį uždarą ratą – tai įsikišti tarp vartotojų ir tiekėjų. Rimi gali pakeisti situaciją vištų fermose, pareikšdami tiekėjams, jog tokios sąlygos nėra priimtinos ir kad tokios produkcijos jų lentynose neliks nuo 2025-tųjų metų (arba anksčiau). Tai suteiktų tiekėjams laiko ir motyvacijos persiorientuoti.

Mes neprašome nieko, kas būtų neįmanoma. Didžiausi prekybos centrai, tokie kaip Walmart, Carrefour, Aldi, Lidl ir kiti jau priėmė tokį įsipareigojimą. Net kaimyninėje Lenkijoje didžiausias prekybos centras – Biedronka – atsisakys narvuose augintų vištų kiaušinių. Rimi nėra tokio dydžio kaip šie gigantai, o jų motininė įmonė Švedijoje – ICA – taip pat priėmė sprendimą iki 2018 metų atsisakyti narvuose augintų kiaušinių. Tad mums tikrai nuoširdžiai įdomu, kas stabdo Rimi?

Mes pasirinkome Rimi, nes tikėjome, kad gražaus dialogo metu pavyks susitarti dėl geresnių sąlygų gyvūnams. Tačiau po ilgų diskusijų Rimi pabijojo prisiimti atsakomybę ir atsisakyti remti šią baisią praktiką. Mes vis dar tikime, kad Rimi bus ištikimi savo vertybėms, tačiau turime imtis griežtesnių priemonių siekdami priminti jiems, kad „gyvūnai [turi būti] laikomi ir prižiūrimi jiems tinkamoje, sveikatai palankioje aplinkoje, kuri užtikrina galimybę elgtis natūraliai“ (citata iš Rimi gyvūnų gerovės standartų).

pergalė naujoji rūta

Rimi nėra vieninteliai, su kuriais bendraujame. Esame susisiekę su daugybe Lietuvos įmonių, kai kurios jų narvuose augintų vištų kiaušinių atsisakė vos užmezgus kontaktą, pvz. „Naujoji Rūta“. Su kitomis vis dar deramės. Mūsų tikslas – pasiekti, kad Lietuvoje nebeliktų narvuose laikomų vištų kiaušinių.

 

„Tuščių narvų“ komanda